close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מה הדרך הטובה ביותר ללמוד למבחן התאוריה?

מערכת שורשא אב, תשפב29/07/2022

כדי לשפר את סיכויי ההצלחה בתיאוריה, חשוב ללמוד אליה כמו שצריך. ישנן שיטות מגוונות ללימודי תיאוריה וכל אחד מתחבר לסגנון אחר

תגיות:
צילום: pexels
משתוקקים כבר לצאת לכביש ולנסוע לאן שרק תרצו? הדרך לשם מותנית בהצלחה בשני מבחנים: בחינה עיונית ובחינה מעשית. תיאוריה היא המבדק העיוני המתקיים היום במתכונת ממוחשבת ובה נבדקת ידיעת הנהג לעתיד אודות חוקי הכביש, כללי נהיגה נכונה, המשמעות של התמרורים.

על הנבחן לענות נכונה על כ- 26 שאלות מתוך 30 שאלות בפורמט אמריקאי.

כדי לשפר את סיכויי ההצלחה בתיאוריה, חשוב ללמוד אליה כמו שצריך. ישנן שיטות מגוונות ללימודי תיאוריה וכל אחד מתחבר לסגנון אחר. למידה משמעותית ויסודית תאפשר לכם להגיע מוכנים ככל שאפשר לבחינה ולכן, כדאי להקצות פרק זמן מוגדר
צילום: pexels
ומספק לטובת לימודים ולמצוא את הדרך האפקטיבית ביותר ללמידה עבורכם.

לפניכם הכרות עם מגוון אופנים ללימודי תיאוריה וטיפים כיצד למצוא את האלטרנטיבה הטובה ביותר בשטח:
היכון, הכן לסכם
דרך אחת ללמידה משמעותית היא לסכם את החומר הנלמד בראשי פרקים כולל פרשנות והסברים במילים שלכם.
סיכום מאפשר תמצות של עיקרי הדברים והפרדת העיקר מהטפל כמו גם חזרה על החומר הרלבנטי. אפשר לקרוא ולסכם כל פרק או נושא ולאחר מכן לקרוא את הסיכומים. ניתן לשנן את מה הכללים שחשוב לזכור ולאחר מכן לכתוב את מה שאתם זוכרים על הדף מתוך הזיכרון.
יש מי שמתחברים לצורת למידה לתיאוריה של קריאת החומר מספר תיאוריה בקול רם ולחזור שוב ושוב על רעיונות ונושאים עד שמתקבלת תחושה שהמידע שקע היטב.

למידה פרטנית או קבוצתית?
יש מי שמעדיפים את הלמידה הפרטנית על פני הלמידה הקבוצתית, אך למידה זו דורשת משמעת עצמית גבוהה בתכנון לוח הזמנים וקביעת סדר עדיפויות והכנה עצמאית לבחינה.

למידה קבוצתית מכניסה אתכם למעין מסגרת לימוד כולל לימוד שהוא גם חברתי ויש לכם שותפים ללמידה, שיכולים להעצים אתכם ולסייע לכם גם לבחון את עצמכם.

לכל סוג של למידה יש חוזקות וחולשות. בלמידה פרטנית לעיתים יותר קל להתרכז בלימודים בקצב אישי בעוד בלמידה קבוצתית הקצב מותאם לחברי הקבוצה ויש יותר הסחות דעת שמייצרות רעש ועשויות לפגוע בתהליך הריכוז.

תרגול בדרך לבחינה
מבחן התיאוריה כולל שאלות המבוססות על נושאים שנלמדים בספרי ובקורסי התיאוריה.
שיטה שתסייע לכם להבין אם הפנמתם היטב את החומר היא לתרגל שוב ושוב ולבחון את עצמכם.
ניתן לתרגל באמצעות מבחנים מקוונים או מבחנים עם תשובות מוסתרות שמדפיסים מאתרים ייעודיים ולבדוק אם עניתם נכון ולפי התוצאות להחליט על אילו נושאים יש לחזור במידה וטעיתם בשאלות.

למידה וירטואלית לתיאוריה
ישנם לימודים פרונטאליים עצמאיים או משותפים. על אף שישנם לימודים פרונטאליים בכיתה פיזית, רבים בוחרים באופציה של לימודי תיאוריה מרחוק באמצעים מקוונים https://n-w.co.il, בין אם מדובר בקורס תיאוריה המועבר דרך הזום או קורס דיגיטלי שהוקלט מבעוד מועד ומאפשר ללמוד בכל זמן ומכל מקום.

היתרונות בזום ובקורס דיגיטלי הם שאפשר ללמוד גם בלי לצאת מהחדר, דרך המחשב או מהמובייל, בשיטה שיכולה לסייע לכם מצד אחד ללמוד במסגרת ומצד שני בגמישות המרבית.

קורסים אלה יכולים גם מאוד להתאים לבעלי הפרעות קשב וריכוז כי גם בזום הכיתה על מצב השתק כאשר המורה מדבר ועם זאת, יש ערוץ ישיר להתייעץ עם המורה ולשאול שאלות.

בקורס זום ובקורס דיגיטלי ישנו מורה מיומן ומנוסה שיודע להעביר את החומר בדרך הטובה ביותר ואפשר לצפות בהקלטות עד שמקבלים תחושה שיודעים היטב את החומר וכן לתרגל ולבחון את עצמכם בנוגע לביצועים לפני הבחינה.

לחברת דרך חדשה הכנה מעשית לתיאוריה קורסים בכל סגנון: קורס פרונטאלי, קורס בזום וקורס דיגיטלי כך שתוכלו ללמוד בדרך המועדפת עליכם.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה